Poemes pel debat

«Hi ha coses

que queden perdudes

a les agendes dels temps.

Què val allò

que no hem fet?»

Pilar Parcerisas,  «Agenda del temps»

5/10/2023 Moció sobre el model català de finançament local i la seva relació amb la hisenda de la Generalitat DSPC-P, 126, pàg 81

«No

se trata

de añadir un nuevo gadget

–ahora generadores eólicos,

mañana pilares de hidrógeno–

al abarrotado almacén mercantil

de nuestra desmesura.

Se trata de vivir de otra manera.»

Jorge Riechmann

23/11/2023 sobre la Moció de sobre l’activitat econòmica i empresarial DSPC-P, 134, pàg 38

«Gairebé mai em despentino, /

però sempre perdo el ritme. /

Hi deu haver un forat a la cançó /

o uns cabells negres al voltant.»

Jordi Roig, Gairebé mai

23/11/2023 sobre la Moció sobre el català en l’àmbit educatiu   DSPC-P, 134, pàg 94

«I tu, què en vols, del món? /

Viure-hi, i veure-hi /

per aturar amb el temps lesvoranc /

que només porta riuades /

i mirar amunt, ben ampla, /

on hi retrobo les companyes que, /

amb la justa distància d’inevitables dies /

m’estimen tant, i m’estimo sempre.»

Marina Antúnez

23/11/2023 sobre Moció sobre la situació del sector turístic 302-00356/13

«El meu fill petit em pregunta: cal que estudiï matemàtiques? /

Per què, diria. Que dos trossos de pa són més que un,/

prou que ho notaràs. /

El meu fill petit em pregunta: cal que estudiï francès?/

Per què, diria. Aquesta nació s’ensorra. /

Frega’t el ventre amb la mà i queixa’t, /

que tothom t’entendrà. /

El meu fill petit em pregunta: cal que estudiï història?/

Per què, diria. Aprèn d’amagar el cap sota terra/

i així potser sobreviuràs. /

Sí, estudia matemàtiques, dic, /

estudia francès, estudia història!»

1940, Bertolt Brecht

«L’escola és /

el lloc on es fan amics. /

No es tracta només d’edificis, aules, sales, pissarres, /

programes, horaris, conceptes… /

Escola és sobretot /

gent, gent que treballa, /

que estudia, que s’alegra, /

se coneix, s’estima. /

El director és gent, /

el coordinador és gent, /

el Professor és gent, /

l’alumne és gent, /

cada funcionari és gent. /

I l’escola serà cada vegada millor, /

en la mesura que cadascú es comporti com a company, /

amic, /

germà. /

Res d’illa on la gent estigui envoltada /

de tanques per tots costats. /

Res de conviure les persones /

i que després descobreixis /

que no existeix Amistat amb ningú. /

Res de ser com la totxana /

que forma les parets, /

indiferent, freda, sola. /

Important en l’escola no és només estudiar, /

no és només treballar, /

és també crear llaços d’amistat, /

és crear un ambient de germanor, /

és conviure, és unir-se. /

Ara bé, és lògic… /

que en una escola així sigui fàcil estudiar, /

treballar, créixer, fer amics, /

educar-se, ser feliç.»

Paulo Freire, L’escola

14/12/2023 sobre Moció sobre les prioritats en matèria educativa DSPC-P, 136, pàg 82

Pàgines: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Publicat

a

Tags:

Comentaris

Deixa un comentari